duminică, 4 decembrie 2011

nemurire virtuala


...am ramas eu in secolul trecut sau nici voi nu ati auzit pana acum de site-uri precum Lifenaut.com, avatar virtual, brain back-up etc?
pe scurt, se incearca stocarea elementelor unice si esentiale ale personalitatii cuiva in calculator. In anumite proiecte, muribunzii si cei cu probleme de memorie au prioritate.. ba chiar se ofera sa iti pastreze si o mostra de ADN, in caz ca vor putea candva sa te aduca la viata.
SF, am crezut. dar uite ca am ramas in urma cu noutatile.
Problema e serioasa, si pt un om pe moarte reprezinta sansa de a lasa o parte din el mai departe : un avatar digital, pe care il poti invata sa vorbeasca la fel ca tine, sa ii imbogatesti memoria cu amintirile tale. Astfel, cand tu nu mai esti conectat (sau in viata), alte persoane (reale,de data asta), pot avea conversatii cu alter egoul tau digital.
Inspaimantator si interesant... deocamdata un asemenea avatar e gratuit, asa ca probabil o sa testez cat de real poate fi. Desi tot mai am speranta ca un programel de calculator n-o sa ajunga sa ma cunoasca si sa ma imite prea bine.

Niciun comentariu: